Nieprawidłowości na platformie trade360 – działania kancelarii, doniesienia Klientów

12-03-2021
/ Kamil Hupajło

Nieprawidłowości na platformie trade360 – działania kancelarii, doniesienia Klientów

Od jakiegoś czasu zgłaszają się do nas osoby, które wskazują na znaczne nieprawidłowości w działaniu platformy trade360 (https://www.trade360.com/pl/), które prowadzą do utraty znacznych zainwestowanych środków, dotyczy to np. handlem kontraktami CFD (różnic kursowych), choć rodzaj działań na platformie nie ma większego znaczenia, ponieważ w tej sprawie chodzi o schemat działania przy próbie wypłacenia środków z platformy.

 

Sposób działania osób reprezentujących trade360 jest zawsze podobny: inwestor (nasz Klient) wpłaca określone środki na platformę w celu normalnego handlu giełdowego (np. kontrakty na ropę). Po jakimś czasie postanawia wypłacić środki z platformy.

 

I tutaj zaczynają się schody. Platforma zaczyna robić wszystko, żeby uniemożliwić wypłatę zarobionych pieniędzy.

 

I tak, w pierszej kolejności podejmowany jest kontak ze strony właściciela platformy (właściciel to spółka CrowdTech Ltd. z siedzibą na Cyprze, natomiast kontakt następuje z numerów kierunkowych polskich, np. z Warszawy, Gdańska) z żądaniem wpłaty określonej kwoty na portfel kryptowalutowy w celu weryfikacji transakcji. Co ciekawe, osoby kontaktujące się z Klientami operacje chcą wykonywać przez aplikacje zakładające przejęcie zdalnej kontroli nad komputerem Klienta (np. TeamWiever). Następnie weryfikacja w opisany sposób jest powtarzana, przy czym z użyciem innego konta kryptowalutowego (głównie na platformie binance.com). Kolejnym krokiem jest informacja od przedstawicieli platformy o konieczności zapłaty 19% podatku dochodowego, jednak kwota nie jest potrącana z wypłaty, a konieczne jest wpłacenie kolejnych kwot na portfel kryptowalutowy.

 

Ale to nadal nie koniec. Następne kwoty, które muszą zostać przelane przez Klienta to… opłata za robota (bota) handlowego , nawet jeśli Klient tej funkcjonalności nigdy nie aktywował i handlował w sposób ręczny. Bez zapłaty za robota środki nie są wysyłane.

 

Metoda działania opisana wyżej powiela się w zgłoszeniach wielu naszych Klientów, zakładamy więc, że są to działania oparte na z góry ustalonym schemacie działania trade360.

 

Nie ulega wątpliwości, że działania powyższe są działaniami, które w sposób rażący naruszają interes osób korzystających z platformy trade360, stanowią przy tym – jako zapisy regulaminowe – tzw. klauzule abuzywne. Podejmujemy obecnie działania wobec właściciela platformy, tj. Crowd Tech Ltd. z siedzibą na Cyprze. Co ważne, w sprawach tych mamy właściwość zarówno prawa polskiego, jak i jurysdykcję polskich sądów. Spółka teoretycznie posiada zezwolenie i podlega regulacjom Cypryjskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd, z licencją o numerze 202/13, jednak powyżej opisany schemat działania jest wprost sprzeczny z regulacjami będącymi wydania wskazanej licencji.

 

Dodatkowo działania osób biorących udział w wyżej opisanych działaniach kwalifikujemy jako przestępstwa ścigane z oskarżenia publicznego.

 

Jesteś również osobom, która utraciła swoje środki na platformie trade360? Zgłoś się do nas na adres mailowy: kamil.hupajlo@khg.pl lub rafal.kufieta@khg.pl

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Radca prawny / Partner KHG Hupajło Grzegorczyk i Partnerzy Kancelaria Prawno-Podatkowa