Rozpoznawanie reklamacji: Rękojmia / gwarancja

Obsługując od wielu lat klientów w zakresie postępowań reklamacyjnych niezwykle często pojawiają się pytania odnośnie rozpatrywania reklamacji. Styka się bowiem w tym zakresie część merytoryczna (np. czy rura wykorzystana na budowie faktycznie miała wadę) jak i prawna (czy reklamujący towar dopełnił wszystkich obowiązków celem zgłoszenia reklamacji z tytułu rękojmi/gwarancji).

Rozpoznawanie reklamacji: Rękojmia / gwarancja

Celem szkolenia jest nabycie praktycznych umiejętności w rozpoznawaniu zgłoszonych reklamacji. Osoba uczestnicząca w szkoleniu ma nabyć umiejętności jak przeprowadzić wstępną rozmowę wobec zgłoszenia reklamacji, jakie warto podjąć przy tym czynności oraz w jaki sposób formułować odpowiedzi, a także dowiedzieć się na czym polegają dalsze czynności jeśli strona przeciwna kontynuuje dochodzenie swoich praw.

POBIERZ OFERTĘ

Program szkolenia:

  1. Strony w procesie reklamacyjnym
  2. Prawa i obowiązki
  • Obowiązki informacyjne
  • Odstąpienie od umowy
  1. O wadach
  • Definicja
  • Podstawy reklamacji
  • Zasady składania
  • Termin rozpoznania
  • Wada istotna, a nieistotna
  1. Rękojmia w stosunkach B2B (do przedsiębiorcy), a B2C (do konsumenta)
  • Prawa i obowiązki
  • Kiedy konsument nie może odstąpić
  • Roszczenia do poprzednich sprzedawców
  • Poniesienie szkody/utracone korzyści
  1. Gwarancja przy sprzedaży
  • Ustawowe zasady
  • Prawa i obowiązki
  • Jak sformułować oświadczenie
  1. Typowe problemy przedsiębiorców
  • W jakim terminie należy odpowiedzieć na reklamację?
  • Jak się zabezpieczyć?
  • Czy można wyłączyć rękojmię/gwarancję?
  • Jak wyłączyć swoją odpowiedzialność mocniej?
  • Co ze sprzedażą na odległość jak towar zostaje dostarczony niby uszkodzony?
  • ORAZ WIELE INNYCH!