Na przestrzeni kilku ostatnich lat branża e-commerce stała się głównym sposobem korzystania z usług bądź wykonywania zakupów. Wskutek tego zmieniło się również nieco podejście do kwestii marketingu internetowego, tokenizacji różnych projektów i promowania poszczególnych produktów lub marek. Obserwujemy znaczny wzrost skuteczności Google Ads, pozycjonowania organicznego i przede wszystkim influencer marketingu. Co powinna zawierać umowa z influencerem? Co z wzorem umowy z influencerem? Dowiedz się właśnie w tym artykule!
Tutaj odpowiednio sporządzone zobowiązanie pomiędzy stronami jest zdecydowanie pewniejsze niż umowa zawarta ustnie. Umowę influencer marketingu zawiera się w celu zabezpieczenia interesów obu strony i pewności, że ustalone warunki współpracy zostaną wypełnione. Ponadto spisane warunki współpracy nie ulegną zmianie. W przypadku niedopełnienia obowiązków przez zlecającego lub influencera – druga strona może wymagać wyegzekwowania realizacji zobowiązań. Niestety przy braku zawartej umowy z influencerem, w której wskazana jest np. dokładna ilość treści promocyjnych, ciężko będzie dochodzić swojego roszczenia przed sądem.
Warto w tym aspekcie skupić się przede wszystkim na przedmiocie umowy z influencerem. Należy precyzyjnie wskazać, co wchodzi w zakres umowy, czyli warunki promocji, liczbę postów w ramach social mediów, sposób prezentacji usług lub produktów. Szczegółowo sformułowane postanowienia umowy wykluczą możliwość interpretowania konkretnych zapisów, co wykluczy możliwe nieporozumienia. W treści wzoru umowy influencer marketingu powinny znaleźć się kwestie dotyczące tego:
Jeśli prowadzisz biznes w Nowym Polskim Ładzie i nie tylko, pewnie doskonale wiesz jak ważna jest reklama. Dlatego kompletnie nie dziwi mnie, że wielu przedsiębiorców nawiązuje współpracę z influencerami i osobami znanymi. Takie rozwiązanie pozwala znacznie skuteczniej promować produkty. Niestety nie każdy dba o to, aby zawrzeć odpowiednią umowę z influencerem. Taki dokument powinien jak najbardziej szczegółowo regulować to, co jest jej wspomnianym przedmiotem. We wzorze umowy z influencerem wprost trzeba wskazać jak najwięcej konkretów np. co lub kto ma znaleźć się na danej fotografii w materiale, gdzie ma zostać umieszczona i chociażby jakim logiem ma być sygnowana.
Mam świadomość, że taka forma współpracy wymaga bardziej elastycznego i niejednokrotnie indywidualnego podejścia do treści umowy. Influencer marketing to branża, która stawia przed nami dość płynne zasady współpracy. Masz wątpliwości co do konkretnych zapisów? Nie wiesz w jaki sposób sporządzić wzór umowy z influencerem? W takim razie – skontaktuj się ze mną! Zajmę się tymi formalnościami w Twoim imieniu. Pomogę Ci stworzyć Ci umowę z influencerem dopasowaną idealnie do Twoich potrzeb! Zapraszam do kontaktu!