Kancelaria oferuje szeroki wachlarz usług związanych z planowaniem, doradztwem i organizacją szkoleń branżowych z różnych kategorii. Dzięki szerokiej kadrze specjalistów jesteśmy w stanie dokonać wyboru osób prowadzących szkolenia także pod kątem ich pasji i zainteresowań, co sprawia, że organizowane przez nasz szkolenia będą w stanie zaciekawić odbiorców i przykuć ich uwagę.
Dla lepszego zobrazowania naszych możliwości, z dumą prezentujemy krótki opis przebiegu jednego ze szkoleń organizowanych dla potentata z branży obuwniczej, zajmującego czołową pozycję na krajowym rynku i skuteczne realizującego podbój rynków zagranicznych.
W tym miejscu warto wspomnieć, że Kancelaria dysponuje najnowszym sprzętem elektronicznym i tym przeznaczonym do publicznych prezentacji. Takie przygotowanie organizacyjne stanowi gwarancję komfortu dla osób prowadzących ale także uczestniczących w takim szkoleniu. Pomaga też uniknąć krepujących sytuacji, gdzie występują problemy natury technicznej – np. z podłączeniem czy konfiguracją sprzętu.
Zdjęcie 1 – miejsce prowadzenia szkolenia u jednego Klientów (w tle wyświetlana prezentacja KHG group)
Pierwsza faza szkolenia służyła poznaniu potrzeb i oczekiwań osób delegowanych do udziału w tym szkoleniu. Przedmiot szkolenia sprowadzał się do szeroko rozumianej rękojmi i gwarancji. Zagadnienie to jest jednak zagadnieniem zbyt szerokim i zaszła konieczność dostosowania zakresu szkolenia do realnych potrzeb pracowników klienta, którzy na co dzień odpowiedzialni są za realizację reklamacji i obsługę procesów rozpatrywania roszczeń z tytułu gwarancji i rękojmi obuwia.
Dlatego też w pierwszej kolejności uzyskaliśmy od zgromadzonych osób informację, które pozwoliły nam poznać od początku do końca proces reklamacji wszelkiej maści obuwia i problemy z jakimi najczęściej borykają się pracownicy tego działu.
Podczas całego przebiegu szkolenia, jego uczestnicy mają sposobność korzystania z prezentacji multimedialnej (wykonanej przy wykorzystaniu nowoczesnego oprogramowania Prezi), której treść dopasowana została wcześniej do branży i potrzeb naszego klienta.
Właściwa część szkolenia obejmuje natomiast prowadzenie merytorycznych zajęć z uczestnikami szkolenia, podczas których przekazywane są wyselekcjonowane informacje mające w praktyce pomóc tym osobom w realizacji codziennych obowiązków służbowych. Co istotne, ta część szkolenia to nie tylko suchy monolog prowadzących – kładziemy nacisk na to by zainteresować słuchaczy i zachęcić ich do aktywnego udziału w szkoleniu. W tym konkretnym przypadku, omawialiśmy aktywnie ostatnie problemy w zakresie rozpatrywania zgłoszeń reklamacyjnych obuwia, jakie przytrafiły się uczestnikom w codziennej pracy.
Innym przykładem jest sytuacja, gdzie wszyscy uczestnicy przydzieleni zostali do kilku grup, a każda z nich miała wcielić się w inną stronę procesu reklamacyjnego i przekonać drugą stronę do swoich racji – oczywiście przy wykorzystaniu zaprezentowanych przez nas wcześniej informacji i wskazówek praktycznych. Taka aktywność pozwala nie tylko na lepsze przyswojenie prezentowanych informacji i ich zapamiętanie ale wpływa także na zwiększenie śmiałości, otwartości i integracji uczestników szkolenia.
Po zakończeniu merytorycznej części szkolenia, przystąpiliśmy do weryfikacji skuteczności przekazywanych słuchacza wiadomości. W tym celu, każdy z uczestników szkolenia poproszony został o wypełnienie przygotowanego przez nas wcześniej testu (ok. 15 pytań z 4 wariantami odpowiedzi + 1 zadanie otwarte). Nie chwaląc się – wyniki były rewelacyjne.
Zakończenie szkolenia dla uczestników nastąpiło w tej formie, że każdy z nich otrzymał certyfikowany dyplom potwierdzający udział w szkoleniu i zakres jaki ono obejmowało. Dla nas natomiast szkolenie zakończyło się z chwilą otrzymania brak od zgromadzonych w sali osób – wówczas można poczuć, że to co robimy i sposób w jaki to robimy ma sens.
Prezes zarządu spółki
KHG Podatki&Księgowość sp. z o.o.