Jeżeli na powyższe pytanie szanowni prezesi, menadżerowie, liderzy odpowiadacie sobie TAK, to najwyższy czas zastanowić się nad inwestycją w pracownika i zaproponować mu szkolenie. Co więcej, może w polityce firmy uwzględnić szkolenie już na etapie oferty pracy, bo łatwiej jest wymagać niż oferować. Zastanówmy się przez chwilę nad wymarzonym profilem pracownikai dajmy możliwości rozwoju, bo przecież wartość pracownika stanowi o wartości firmy.
Jako Kancelaria Prawna skupiająca ponad 25 specjalistów z różnych dziedzin prawa i finansów zajmujemy się również prowadzeniem szkoleń. Co raz częściej w czasie luźnych rozmów z uczestnikami padają stwierdzenia typu: Nie mam z kim pracować lub Był taki przez chwilę … Faktem jest, że rynek pracy należy obecnie do pracowników. Teraz to firma musi wykazać się lepszym portfolio od cv kandydata. Wymaga to pomysłu, czasu, a także nakładów finansowych, jednakże potraktujmy to jako inwestycję, która powinna zaprocentować. Żyjemy w świecie intensywnego rozwoju technologii, która przekłada się na życie człowieka, a więc na pracę również. Piękne idee, metody i narzędzia pracy, które były wprost stworzone pod naszą firmę często odeszły już do lamusa. Komputer wymienimy, nową procedurę napiszemy, ale co z pracownikiem? Spokojnie, jego możemy zaprogramować na nowo.
„Powiedz mi, to zapomnę. Naucz mnie, to może zapamiętam. Zaangażuj mnie, to się nauczę.” – mawiał jeden z Ojców Założycieli Stanów Zjednoczonych Benjamin Franklin. Idźmy tym tropem, jeżeli chcemy uniknąć całej procedury „wymiany” pracownika bądź stworzenia nowego – dodatkowego stanowiska. Osoba, która ma staż w firmie, zna jej realia i potrzeby. Po odbytym szkoleniu będzie umiała lepiej i szybciej wdrożyć zmiany, wykorzystać potencjał do rozwoju. Ponadto nawet początkowe narzucenie na pracowników odbycia szkolenia może uwolnić w nich kreatywność i przekształci się to w nowe projekty. Ważne jest, żeby taka inicjatywa wyszła od pracodawcy, wówczas jest sygnał, że firma dba o niego i daje możliwości rozwoju. Przedsiębiorcy często maja wizję, aby osoba zatrudniona utożsamiała się z firmą. Niewątpliwie taki pracownik wniesie więcej do przedsiębiorstwa, bo będzie mu bardziej zależało na wizerunku i jakości firmy, ale tylko odpowiedzialny pracodawca wizję przekształci w strategię, a ta doprowadzi do celu, bo rozwój pracownika to rozwój firmy.
Pieniądze – to była pierwsza myśl? W zasadzie aż tyle i tylko tyle. Wydanie pieniędzy na szkolenie dla pracowników potraktujmy jako inwestycję, która owszem nie zawsze się zwraca, ale z pewnością nie jest pierwszą ani ostatnią nietrafioną. Jeżeli jednak okaże się dobrą decyzją można spodziewać się wniosku o podwyżkę, ale wartością dodaną będzie wykwalifikowana kadra, która wykorzysta daną szansę, a tego nie da się wycenić.
Czas – ale swój na wzmocnienie komunikacji ze współpracownikami. Umiejętność dialogu nie ogranicza się do wydawania poleceń. Należy dokładnie określić w jakim obszarze kompetencje pracowników można rozwinąć i jak on sam będzie mógł je wykorzystać na swojej ścieżce kariery. Warto przedyskutować rodzaj i plan szkolenia, aby obydwie strony były usatysfakcjonowane spożytkowaniem nabytej wiedzy.
Zapraszamy do sprawdzenia oferty szkoleń w KHG Group: