Ogłoszenie upadłości GEZZ Grzegorz Toryfter – co mogą zrobić wierzyciele?

05-04-2025

Ogłoszenie upadłości GEZZ Grzegorz Toryfter – co mogą zrobić wierzyciele?

1 kwietnia 2025 roku Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ ogłosił upadłość osoby fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą pod firmą GEZZ Grzegorz Toryfter. To ważna informacja dla wszystkich kontrahentów oraz osób, które mają wobec tej firmy niezaspokojone roszczenia. Od momentu publikacji obwieszczenia w Krajowym Rejestrze Zadłużonych rusza bowiem 30-dniowy termin na zgłoszenie wierzytelności.

Czas działa na Twoją niekorzyść – nie zwlekaj z działaniem

Zgłoszenie wierzytelności to jedyny sposób, aby dołączyć do postępowania upadłościowego i móc ubiegać się o zaspokojenie należności z majątku upadłego. Jeśli posiadasz niezapłacone faktury, pożyczki, zobowiązania z umów lub inne roszczenia wobec Grzegorza Toryftera – musisz działać. Po upływie 30 dni od daty obwieszczenia (czyli od 2 kwietnia 2025) zgłoszenie wierzytelności będzie możliwe tylko za dodatkową opłatą, a w niektórych przypadkach może w ogóle nie zostać uwzględnione.

Potrzebujesz pomocy?

Jeśli nie masz doświadczenia z systemem KRZ, nie wiesz jak przygotować dokumenty lub chcesz, aby ktoś profesjonalnie zadbał o Twoje interesy w postępowaniu – skontaktuj się z naszą kancelarią. Pomożemy Ci przygotować zgłoszenie, ocenić szanse na odzyskanie pieniędzy i zadbamy o reprezentację przed syndykiem. Napisz do mnie na kamil.grzegorczyk@khg.pl

Jak zgłosić wierzytelność?

Zgłoszenie odbywa się wyłącznie przez system KRZ (Krajowy Rejestr Zadłużonych) – jest to specjalna platforma elektroniczna obsługująca postępowania upadłościowe. Formularz zgłoszenia należy wypełnić online – bez tego udział w podziale masy upadłościowej nie będzie możliwy.

Dla niektórych grup wierzycieli, m.in. konsumentów lub osób nieposiadających dostępu do internetu, przewidziana jest możliwość zgłoszenia wierzytelności w formie papierowej. W takich przypadkach zgłoszenia należy kierować na adres syndyka:

📍 ul. Siewna 1, I piętro, 81-574 Gdynia

Pamiętaj, że dotyczy to tylko wybranych przypadków, zgodnie z art. 216aa ustawy – Prawo upadłościowe.

Kim jest syndyk i jakie są jego obowiązki?

W postępowaniu upadłościowym funkcję syndyka pełni Renata Piętka, posiadająca licencję nr 1310. To ona będzie odpowiadać za ustalenie listy wierzytelności oraz likwidację majątku dłużnika. Do niej należy kierować wszelkie zgłoszenia – zarówno wierzytelności, jak i ewentualne roszczenia związane z nieruchomościami, które nie zostały ujawnione w księdze wieczystej.

Czy można się odwołać od ogłoszenia upadłości?

Tak – ale tylko w ograniczonym zakresie. Wierzycielom przysługuje zażalenie wyłącznie w zakresie jurysdykcji sądów polskich. Termin na jego złożenie to 7 dni od daty obwieszczenia w KRZ (lub 30 dni, jeśli wierzyciel ma siedzibę za granicą). Zażalenie należy złożyć za pośrednictwem Sądu Rejonowego Gdańsk-Północ do Sądu Okręgowego w Gdańsku. Wniesienie go wiąże się z opłatą sądową w wysokości 200 zł.

Co, jeśli mam roszczenia wobec majątku upadłego?

Jeśli Twoje prawa lub roszczenia (np. służebność, użytkowanie, inne ograniczone prawa rzeczowe) dotyczą nieruchomości upadłego, ale nie zostały ujawnione w księdze wieczystej – również musisz je zgłosić w terminie 30 dni od dnia ogłoszenia upadłości. W przeciwnym razie tracisz prawo powoływania się na nie w toku postępowania.

Co dalej?

Po zakończeniu etapu zgłaszania wierzytelności, syndyk sporządzi listę uznanych roszczeń i rozpocznie proces likwidacji majątku dłużnika. Uzyskane środki zostaną przeznaczone na zaspokojenie wierzycieli zgodnie z ustawową kolejnością. Warto już teraz upewnić się, że Twoje zgłoszenie zostało dokonane poprawnie i terminowo.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *