Wiele firm, często ze względu na bezpieczeństwo, prowadzi książkę wejść i wyjść gości wpuszczanych na teren biura. Zgodnie ze stanowiskiem UODO w takiej sytuacji należy dopełnić obowiązku informacyjnego na podstawie art. 13 RODO.
Prowadzenie takiego rejestru to przetwarzanie danych, przepisy o ochronie danych osobowych mają więc w pełni zastosowanie. Obowiązek informacyjny może być dopełniony np. poprzez zamieszczenie tablicy informacyjnej lub zamieszczenie wszystkich wymaganych informacji w widocznym miejscu w samym rejestrze.
Co więcej, administrator, ma obowiązek zapewnić bezpieczeństwo zbieranych w ten sposób danych, biorąc pod uwagę zakres, kontekst i cele przetwarzania danych oraz związane z tym ryzyka.
Ważne też, jakie dane w rejestrze są zbierane. Biorąc pod uwagę cel w jakim administrator zbiera dane gości (np. na podstawie własnego, uzasadnionego interesu) wydaje się, że imię, nazwisko, numer i rodzaj dokumentu tożsamości są wystarczające.