Wirtualne biuro, a podatki i kontrole podatkowe

03-11-2019

Wirtualne biuro, a podatki i kontrole podatkowe

Wirtualne biuro to usługa, która powstała w latach 90 XX wieku w Stanach Zjednoczonych. Pozwala zredukować koszty związane z prowadzeniem i utrzymywaniem biura. By prowadzić jakąkolwiek działalność gospodarczą potrzebne jest miejsce, pod którym spółka zostanie zarejestrowana. Jest to także niezbędne do uzyskania NIP-u, czyli możliwości zostania podatnikiem podatku VAT. Jest to dobre rozwiązanie dla osób zaczynających swoją przygodę z własnym biznesem, których nie stać na wynajem powierzchni pod siedzibę biura, bądź dla przedsiębiorców, którzy nie potrzebują dodatkowego miejsca do pracy, czyli osób pracujących zdalnie. W centrali takiego „biura” zostaje zapewnione wiele dodatkowych świadczeń, które będą niezbędne do prowadzenia działalności. W „abonamencie” za korzystanie z takiej usługi uwzględniona będzie również możliwość m.in. do korzystania
z adresu do korespondencji.

SPRAWDŹ NASZĄ OFERTĘ NA USŁUGI WIRTUALNEGO BIURA WE WROCŁAWIU

 

Jak rozliczyć czynsz za wynajem biura?

Z uwagi na fakt, że wynajmujemy taką placówkę w celach służbowych, czyli do prowadzenia działalności gospodarczej, koszty poniesione na wynajem biura mogą zostać uznane za koszty uzyskania przychodu, zatem naliczony podatek dochodowy zostanie obniżony o tą kwotę.

 

Jak wygląda sytuacja w momencie otrzymania informacji z zapowiedzią przeprowadzenia kontroli podatkowej?

Po otrzymaniu uprzedniego zawiadomienia należy upewnić się, że wszystkie dokumenty księgowe znajdują się w siedzibie firmy, gdzie odbędzie się kontrola podatkowa. Nie różni się ona niczym od typowej rewizji w spółce posiadającej własną, prywatną placówkę. Zazwyczaj wirtualne biura oferują dodatkowo obsługę księgową, dlatego dokumenty (jeżeli zostały tam uprzednio przez nas dostarczone) znajdować się będą w dziale księgowości naszego wirtualnego biura.

 

Można powiedzieć, że urzędy skarbowe uczulone są na przedsiębiorców chcących prowadzić swoją działalność w ten sposób.  Zdarza się, że urząd skarbowy, w momencie przyjęcia zgłoszenia związanego z  zarejestrowaniem się jako płatnika VAT, skieruje do nas dodatkowe, dość szczegółowe pytania związane z prowadzoną działalnością. Dzięki zatrudnianym przez naszą spółkę księgowym zapewniamy wszelką pomoc przy takowej rejestracji oraz wsparcie w razie jakichkolwiek pytań.

 

KHG Group Sp. z o.o., oferuje możliwość założenia, w siedzibie  naszej kancelarii prawnej, wirtualnego biura wraz z profesjonalną obsługa księgową, prawną prowadzoną przez naszych adwokatów oraz radców prawnych. Posiadamy prestiżową  lokalizację, w centrum Wrocławia, która z pewnością wpłynie pozytywnie na odbiór Państwa działalności gospodarczej. W razie potrzeby udzielamy niezbędnej pomocy przy rejestracji spółki. Dodatkowo zajmujemy się odbiorem przychodzącej korespondencji i przekazywaniem jej Państwu w dowolnie wybrany sposób. Zakładamy rachunki bankowe, przechowujemy dokumenty, prowadzimy obsługę księgowa oraz prawną. Dysponujemy salą, w której w razie potrzeby, będą mogli Państwo przeprowadzić biznesowe spotkanie w ramach swojej działalności gospodarczej. Po więcej informacji zapraszamy do kontaktu!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *