W pierwotnym wpisie z połowy 2020 r., w związku z licznymi zapytaniami o prowadzenie sprawy przeciwko programowi Lyoness/Lyconet, udostępniliśmy podstawowe informacje dotyczące kroków podejmowanych przez Kancelarię. Udostępniliśmy także pierwsze formularze i FAQ, które pozwoliły usprawnić wszystkie procedury. Link do tego materiału wraz z kolejnymi aktualizacjami znajdziesz pod tym linkiem. Eksperckie i specjalistyczne opinie o Lyoness na ten moment są znane. Obecnie efektem rozpoczętych ówcześnie prac jest wydane przez Prokuraturę Okręgową w Siedlcach 14 października 2022 r., Postanowienie o uchyleniu postanowienia o odmowie blokad środków zgromadzonych na rachunku bankowych, odmowie zastosowania zabezpieczenia majątkowego i odmowie uznania za dowód rzeczowy środków pieniężnych. Stanowi to kolejny krok dla osób, które zgłosiły nam utracone środki w związku z Lyconet. Blokada środków na rachunkach stanowi efekt wielomiesięcznej pracy naszej kancelarii. Jeśli zastanawiasz się jak zbliżyć się do odzyskania środków Lyoness – ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Zapraszam również do zapoznania się z wyżej podlinkowanym wpisem.
Obecnie Lyconet w opinii wielu osób jest już doskonale znana jako dobrze działająca parę lat temu, zaawansowana piramida. Lyoness w dużym uproszczeniu był funkcjonującym w blisko 50 krajach, programem lojalnościowym aktualnie będącym przyczyną utraconych środków dla wielu osób, ówcześnie zainteresowanych rozwiązaniami proponowanymi przez Lyconet. Na ten moment postanowiono o blokadzie 7 rachunków bankowych na okres 6 miesięcy do 14 kwietnia 2023 r. na podstawie art. 106a ust. 3a Prawa Bankowego na kwoty do 25 393 933, 13 PLN. Pozwoli to ułatwić w pewnym stopniu postępowanie w sprawie utraconych środków w związku z Lyoness. Nasza praca pozwoliła przyczynić się do stanu rzeczy, w którym w chwili obecnej prokuratura zablokowała Lyoness Polska (myWorld Poland sp. z o.o.).
Program w Polsce działał od wielu lat i angażował w swoją inicjatywę nawet do 2 tys. partnerów pokroju platform e-commerce, sieci handlowych czy klubów sportowych. Lyoness w opinii szerokiego spektrum osób stanowił interesującą inwestycję opierającą się w dużym uproszczeniu na tym, że im więcej zostało wykonanych zakupów, tym dany użytkownik uzyskiwał wyższą pozycję w strukturze programu. Piramida Lyoness w teorii zapewniała np. korzystniejsze rabaty w sklepach swoich partnerów. Stanowiło to jednak jeden z elementów, gdyż co do zasady prawdziwy zarobek wiązał się z koniecznością zapraszania kolejnych, nowych osób do programu. Zapewniało to prowizję z zakupów dokonywanych przez zaproszonych. Lyconet w Polsce zebrał liczne grono klientów, wnioskując m.in. na podstawie liczby zgłoszeń naszych klientów, a także liczby zapytań w związku z tym jak odzyskać środki od Lyoness.
W tym zakresie podmiot korzystał z wielu nazw, takich jak Lyoness cashback, Cashback World, myWorld cashback, Lyconet i w Polsce pozwalał uzyskać ograniczoną prowizję po spełnieniu określonych warunków. Aby jednak uzyskać wymierne korzyści, konieczne było dołączeniu do programu Lyconet, co wiązało się z uiszczeniem opłaty wstępnej w wysokości około 2400 EUR, a następnie kolejnych zaliczek. Aktualnie od 7 marca 2019 r. Program Marketingowy nie jest już prowadzony przez Lyoness Europe AG, który przejęła spółka Lyconet International AG z siedzibą w Wiedniu. Występuje w tej kwestii wiele nazw, takich jak m.in. wspomniane Lyoness cashback, Lyconet, Cashback World czy myWorld cashback. W Polsce jednak szerzej rozpoznawalne jest Lyconet/Lyoness.
W chwili obecnej czynności nadal są prowadzone i prokuratura zablokowała Lyoness Polska. Oznacza to, że postanowienie stanowi kolejny krok w kierunku odzyskania środków Lyconet. Postępowanie jest nadal w toku i należy na bieżąco monitorować dalszy rozwój sprawy. Jeśli jesteś zainteresowany zgłoszeniem do sprawy – pełne FAQ i informacje dotyczące procedur znajdziesz pod tym linkiem. W razie wątpliwości lub pytań proszę również o kontakt, postaram się udzielić wszelkich niezbędnych informacji w związku ze sprawą.